نتایج جستجو برای عبارت :

هستی شناسى یا خودشناسى

این مسئله (که هدف فلسفه چیست) از دیرباز درگیرى ذهنى
برخى فلاسفه بوده و باعث شده رویکردشان در فلسفه را به کلّى تغییر دهند. نخستین
کسى که به طور جدی به این مسئله اندیشید، سقراط بود. سقراط تأکید داشت که ما را با
"جهان شناسی" کاری نیست. این که جهان به چه شکل است، علت اولیه جهان
چیست، اشیا در جهان چه ربطی و چه وضع و نسبتی با هم دارند و ماهیات اشیا چگونه
است، به ما ربطی ندارد و دانستن شان هیچ سودی به حال ما ندارد، آنچه اهمیت دارد
خود ماییم؛ باید تمام هم
تاریکى رو بیشتر از نور دوست دارم
نور برعکس پاکى درونى که داره واسه من اذیت کنندس
باعث سردردم میشه.شاید میگرن دارم خدا داند 
هر وقت حوصله ام سر میره دوست دارم آشپزى کنم
تعریف از خود نباشه دستى به آتش دارم
بهترین تفریحم غذا خوردن، بالاخره هرکسى با یه کارى یا چیزى
خودشو سرگرم میکنه.اهل ورزش هستم شاید بهتره بگم بودم
 خودمو محکم رو این تکه چوب نگه داشتم تا ببینم  رحمت بى کران پروردگارم تو این دریاى بى انتها منو به کدوم سمت میبره
آیا ساحلى هست؟؟؟
 
سازند شیشتو (Shishtou Formation)
✏️یک واحد سنگ‎چینه‎اى دو زمانه است. به  همین رو، به دو زیر سازند به نام‎هاى شیشتو (1) در زیر و شیشتو (2) در بالا تقسیم شده است که مرز بین این دو با افقى از شیل‎هاى زغالى سیاه‎رنگ به نـام افق موش(Mush Horizone) مشخص مى‎شود (روتنـر و همکاران، a1968). ✏️شیشتو (1) سن دونین پسین (فرازنین – فامنین)، و شیشتو (2) سن کربنیفر پیشین (تورنزئن – ویزئن) دارد. ✏️در محل بُرش الگو (ازبکوه)، شیشتو (1) تناوبى از شیل، مارن و آهک است ولى، در بُرش مرج
زعفران گیاهى است علفى، دائمى و درعین حال زینتى که از طریق پیاز تکثیر می‏شود، زیرا زعفران یک گیاه نازاى طبیعى می ‏باشد. پیاز زعفران در حکم ساقه زیر زمینى محسوب می‏ گردد که از این جهت در گیاه شناسى به بُنَه یا Corm موسوم است. پیاز زعفران مدور، سخت ، گوشتى و به رنگ سفید است که بر روى آنها تعداد زیادى جوانه‏ هاى رویشى دیده می ‏شود.

ادامه مطلب
چه هدفى در شناخت انسان نهفته است؟
شناخت انسان، راهى است به شناخت خدا، و در حقیقت راه خداشناسى از انسان شناسى عبور مى کند و در این مورد به برخى از نصوص اسلامى اشاره مى کنیم.قرآن مجید پیوند انسان را با مقام ربوبى آنچنان محکم و استوار مى اندیشد که غفلت از خدا را مایه غفلت از خود انسان مى داند و براى نخستین بار قرآن از این مطلب پرده برداشته است.
ادامه مطلب
حضرت ابوالفضل نخستین فرزند از چنین بانوى با معرفت و حق شناسى بود. تولد
وى، خانه امام على (ع) و دل مولا را غرق نور و سرور ساخت. حضرت على (ع) در
گوش این نوزاد بسیار خوش منظر و زیبا، اذان و اقامه گفت و او را عبّاس نام نهاد.
عبّاس هم به معناى شیر نیرومند و خشمگین، و هم به معناى عبوس و چهره گرفته است زیرا که ایشان نسبت به ظالمان، چهره‌اى خشمگین داشتند.
در روز هفتم ولادت حضرت عباس (ع) هم گوسفندى را به عنوان عقیقه ذبح و گوشت آن را در بین فقرا تقسیم کردند.
در جامعه انسانى, اساسى ترین کار, تعلیم و تربیت است. کسى که این رسالت را به دوش مى کشد ((معلم)) است. کار معلمى به هرگونه تلاشى که براى هدایت, تکامل و تعلیم و آموزش انسان, صورت مى گیرد اطلاق مى شود, براساس همین تعریف است که پیامبران, معلم بشر خوانده مى شوند, هم چنین پدر و مادر و دیگر اعضاى خانواده نسبت به کوچک ترها نقش معلم را دارند. اما در نام گذارى طبقات مختلفى که وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده گرفته اند, اصطلاحا تنها به یک طبقه ((معلم)) مى گویند; یعنى
انسان داراى دو بعد فردى و اجتماعى‏
انسان دارای یک هویت یا خودِ فردى و یک هویت یا
خودِ اجتماعى است،[1] از این‏رو همان‏گونه که موظف
به خودشناسى، خودآگاهى و خودسازى فردى است، مى ‏باید به خودشناسى، خودآگاهى و
خودسازى اجتماعى نیز بپردازد. به سخنى دیگر، آدمى به همان سان که باید از ظرفیت‏ ها،
دارایى‏ ها، فرصت‏ ها، نیازها، استعدادها، بایسته‏ ها، وظایف و کاستى‏ هاى خود آگاهى
داشته باشد، به‏ عنوان یکى از اعضاى پیکره اجتماع نیز مى ‏باید بر ارزش
وَ قَالَ (علیه السلام) فِی صِفَةِ الدُّنْیَا:تَغُرُّ وَ تَضُرُّ وَ تَمُرُّ؛ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَمْ یَرْضَهَا ثَوَاباً لِأَوْلِیَائِهِ، وَ لَا عِقَاباً لِأَعْدَائِهِ؛ وَ إِنَّ أَهْلَ الدُّنْیَا کَرَکْبٍ، بَیْنَا هُمْ حَلُّوا إِذْ صَاحَ بِهِمْ سَائِقُهُمْ، فَارْتَحَلُوا.
ارْتَحِلُوا: کوچ کنید.
دنیا شناسى (اعتقادى، اخلاقى):و درود خدا بر او، فرمود: (در وصف دنیاى حرام) (دنیا) فریب مى دهد، زیان مى رساند و تند مى گذرد. از این رو خدا دنیا ر
روهى از صاحب نظران روان شناسى نظیر فروید و لورنز معتقدند:پرخاشگرى رفتارى است که ریشه در ذات و فطرت انسان دارد. این دو معتقدند: پرخاشگرى به عنوان یک نیروى نهفته در انسان داراى حالت هیدرولیکى است که به تدریج در شخص متراکم و فشرده مى شود و سرانجام نیاز به تخلیه پیدا مى کند. به نظر لورنز، اگر چنین انرژى به شکل مطلوب و صحیح مثلاً از طریق ورزش ها و بازى ها تخلیه شود، جنبه سازندگى خواهد داشت.

ادامه مطلب
وجوه اشتراک فیلسوفان ملطى )آیونیایى(
 
واقعیت این است که همان گونه که مورخان فلسفه به کرّات گفته اند، وجوه اشتراک بین الس، آناکسمندر و آناکسیمنس در تاریخ فلسفه آنقدر هست که بتوان از این سه متفکّر یک مکتب فلسفى استنتاج کرد
این سه فیلسوف در مبحث معرفت شناختى با هم وجه اشتراک بسیار عمده اى دارند. البته این وجه اشتراک، میان این سه فیلسوف ملطى با فیلسوفانِ بعدى هم هست امّا در عین حال ما به عنوانِ نخستین مکتبى که با آن برخورد مى کنیم باید بر این و
وجوه اشتراک فیلسوفان ملطى )آیونیایى(
 
واقعیت این است که همان گونه که مورخان فلسفه به کرّات گفته اند، وجوه اشتراک بین الس، آناکسمندر و آناکسیمنس در تاریخ فلسفه آنقدر هست که بتوان از این سه متفکّر یک مکتب فلسفى استنتاج کرد
این سه فیلسوف در مبحث معرفت شناختى با هم وجه اشتراک بسیار عمده اى دارند. البته این وجه اشتراک، میان این سه فیلسوف ملطى با فیلسوفانِ بعدى هم هست امّا در عین حال ما به عنوانِ نخستین مکتبى که با آن برخورد مى کنیم باید بر این و
بررسی مقوله رنگ در قرآن کریم (شماره دوم)
رنگ هاى به کار رفته در آیات قرآن کریم به ترتیب: زرد، سفید، سیاه، سبز و قرمز مى باشد. در این میان رنگ زرد علاوه بر اینکه اولین رنگ ذکر شده در قرآن است داراى خواص منحصر به فردى مى باشد که شنیدنى است و جالب اینکه علم رنگ شناسى نیز براین ویژگى ها که در روایات و تفاسیر به چشم مى خورد صحه مى گذارد، هر چند اگر چنین هم نبود جایگاه قرآنى آن اهمیت خود را از دست نمى داد. رنگ هاى سفید و سیاه نیز که در بسیارى از آیات با ه
تاثیر ارتباط در سلامت روان
دانلود تحقیق تاثیر ارتباط در سلامت روان، در قالب فایل word و در حجم 20 صفحه. این پژوهش قصد دارد تا آثار برخورد صمیمانه در خلال انواع روابط اجتماعى را بر سلامت روان با بررسى دو دیدگاه اسلام و روان‏شناسى معرفى کند. سلامت روان، از ویژگی ‏هاى زندگى سالم است و براى دست‏یابى به آن ...
این که من امید یه نفرم و من رو به اسم داداشش صدا میکنه من رو خیلى میترسونه:/
من خودم هنوز تکامل و ثبات ذهنى و روحى ندارم و هنوز براى خودم یه تهدید بزرگم چه برسه که بخواد یه نفر دیگه به این ویرونه دوار من تکیه بده و فکر کنه امنه!!!
همیشه میگم کاشکى خدا این فرد رو جلوى روم قرار نمیداد!
یه کلیپى دیدم یه دکتر جامعه شناسى بود میگفت "اگه دیدى کسى ازت کمک خواست بدون اول از خدا کمک خواسته و خدا آدرس تو رو بهش داده!!!"
پس خدایا اگه اینجوریه بهم قوت بده بهم اید
دفتر حقوقی در کرج
دفتر حقوقی در کرج ، اگر بدنبال بهترین و مطمئن ترین دفتر وکالت در کرج هستید ،  موسسه حقوقی وکیل الرعایا را به شما پیشنهاذ می کنیم .
موسسه ما با گرد آوری بهترین و مجرب ترین وکلای کرج ، قابل اعتمادترین دفتر وکالت در کرج می باشد .
این دفتر وکالت با گردآوری وکلای پایه یک دادگستری می کوشد پس از بررسی اولیه و هماهنگی موکل از طریق تماس تلفنی اقدام به مشاوره در زمینه پرونده ی مربوطه نماید و پس از بررسی راهنمایی های لازم را ارائه نماید
دیروز عصبانى شدم. باید میشدم. دفعه هاى قبل بى خیالى رفته بودم جلو و پولامو از دست داده بودم و این فرصت مناسبى بود براى ابرازش. علیرضا پیشم نشسته بود. وقتى عصبانیتم رو به منشى ابراز کردم، بعدش از علیرضا پرسیدم چطور بود؟ گفت عالى بود. و اینطورى من یکى از راه ها رو پیدا کردم شبیه تیراندازیه، تفنگ رو پر از گلوله هایى که میخواى میکنى بعد قسمت مهمش اینه که تمرکز خیلى زیادى میکنى که دقیقاً کجا رو میخواى بزنى، بعد در طى شلیک تمامً تمرکزت رو باید حفظ ک
نیم نگاهى به قلمرو قرآن
قرآن کلام خدا و تجلّى اسم جامع، محیط و اعظم حق تعالى است که همه اندیشه‌هاى حقیقت‌جو و خردورز را به دل‌سپارى فرا مى‌خواند: «کتابٌ انزلناه الیکَ مبارکٌ لیدَّبَّروا آیاتِه و لیتذکَّرَ اولوالالباب.» (ص: ۲۹) قرآن معجزه جاودانه رسول گرامى (ص) و تنها نسخه شفّاف و فرجامین وحى آسمانى است که راه و رسم زندگى توحیدى و سعادت آفرین را به انسان مى‌آموزد: «یا ایُّها الّذینَ آمَنوا استجیبوا للّهِ و للرَّسولِ اذا دعاکم لما یُحییکم.
ژئوتکنیک دانش پویایى است که محیط مکانیکى زمین شناسى وعملکرد آن را به مهندسان مى شناساند .مهندسى ژئوتکنیک شاخه اى از مهندسى عمران مى باشد که هدف آن مطالعه مصالح طبیعى موجود در لایه سطحى زمین است.
اهداف مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک و آزمایشات آن
شناسایی لایه های تحت الارضی
تعیین ویژگی های فیزیکی و مکانیکی آن ها
تعیین نوع پی و عمق استقرار آن
تعیین ظرفیت باربری پی
تعیین ضریب عکس العمل خاک زیر پی جهت طراحی سازه ای پی
طبقه بندی نوع زمین بر اسا
بسم الله الرحمن الرحیم
سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(علیه السلام)
حضرت ابوالفضل العباس نخستین فرزند از ازدواج حضرت امیر المؤمنین على(علیه السلام) و ام البنین بود ایشان در روز چهارم شعبان سال 26 هجرى در مدینه چشم به جهان گشودند.
ماجراى ازدواج على(علیه السلام) با ام البنین
قضیه ازدوادج مادر مکرمه اش ام البنین با حضرت على(علیه السلام) بدین گونه بود که پس از شهادت حضرت زهرا(علیها السلام) على(علیه السلام) برادرش عقیل که در علم نسب شناسى آگاهى کامل د
27 آذر 1377: درگذشت دانشمند و واعظ برجسته، حجت الاسلام محمدتقی فلسفی/ تصویری از منبرهای پرمخاطب مرحوم فلسفی پیش از انقلاب
دومی نداشت
♦️رهبر معظم انقلاب: «ایشان در آن زمان مباحثى را مطرح کردند - من یک وقت به خود آقاى #فلسفى هم گفتم - که باب جدیدى در منبر بود. اصلاً این چیزها معمول نبود در منابر دینى مطرح شود؛ مثل عدالت اجتماعى در اسلام. ایشان گشاینده‌ى راه جدیدى در فنّ و هنر منبر بودند. از لحاظ این فنّ و هنر، ما کسى را مثل آقاى فلسفى ندیدیم و نشنید
ولادت حضرت ابوالفضل(علیه السلام)
 
 
 
حضرت ابوالفضل العباس نخستین فرزند از ازدواج حضرت امیر المؤمنین على(علیه السلام) و ام البنین بود ایشان در روز چهارم شعبان  سال 26 هجرى در مدینه چشم به جهان گشودند.
 
 
 
ماجراى ازدواج على(علیه السلام) با ام البنین
قضیه ازدوادج مادر مکرمه اش ام البنین با حضرت على(علیه السلام) بدین گونه بود که پس از شهادت حضرت زهرا(علیها السلام) على(علیه السلام) برادرش عقیل که در علم نسب شناسى آگاهى کامل داشت و قبایل و خصلت ه
ولادت حضرت ابوالفضل(علیه السلام)


 
حضرت ابوالفضل
العباس نخستین فرزند از ازدواج حضرت امیر المؤمنین على(علیه السلام) و ام
البنین بود ایشان در روز چهارم شعبان  سال 26 هجرى در مدینه چشم به جهان
گشودند.
 
 
 
ماجراى ازدواج على(علیه السلام) با ام البنین
قضیه ازدوادج مادر مکرمه اش ام البنین با
حضرت على(علیه السلام) بدین گونه بود که پس از شهادت حضرت زهرا(علیها
السلام) على(علیه السلام) برادرش عقیل که در علم نسب شناسى آگاهى کامل داشت
و قب
مهم ترین نکته قرآنى در تبیین حکمت ازدواج، این است که خداوند، وقتى مى خواهد در قرآن حکمت ازدواج و تشکیل خانواده را بیان کند، نمى گوید : حکمت خلقت همسر و تشکیل خانواده، بقاى نسل یا فرزند صالح یا پیشگیرى از فساد یا سازندگى اخلاقى و اجتماعى و یا توسعه ارزش هاى اسلامى است ؛ بلکه به حکمتى اشاره مى فرماید که بدون آن، هیچ یک از اهداف خلقت انسان، قابل تحقّق نیست و آن، عبارت است از آرامش روانى .
بدون آرامش روانى، نمى توان از جوان، انتظار تقوا داشت . بدون
«٢٧٣»لِلْفُقَراءِ الَّذِینَ‌ أُحْصِرُوا فِی سَبِیلِ‌ اللّهِ‌ لا یَسْتَطِیعُونَ‌ ضَرْباً فِی الْأَرْضِ‌ یَحْسَبُهُمُ‌ الْجاهِلُ‌ أَغْنِیاءَ مِنَ‌ التَّعَفُّفِ‌ تَعْرِفُهُمْ‌ بِسِیماهُمْ‌ لا یَسْئَلُونَ‌ النّاسَ‌ إِلْحافاً وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ‌ خَیْرٍ فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ بِهِ‌ عَلِیمٌ‌ (انفاق شما باید)براى نیازمندانى باشد که در راه خدا محصور شده‌اند.(به خاطر دین خدا،از وطن آواره و یا در جبهه‌هاى جهاد هستند.)توان حرکت و س
در باب سقراط هر چه انسان سخن بگوید، در واقع، کم گفته است. سقراط فقط یک متفکر نبوده است که فقط در تاریخ فلسفه بخواهند از او نام ببرند; بلکه یک انسان به معناى واقع، بزرگ بوده است
در باب چهره ظاهرى سقراط گفته شده است که وى بسیار کریه المنظر و زشت بوده است، حتى مجسمه اى که از او باقى است و کمى بعد از وفات او این مجسمه را تراشیده اند و هنوز هم باقى است، این مجسمه یک انسان بسیار زشت را نشان مى دهد، یک انسان آبله رو با بینى فروکوفته و چشمان درشت و در عین
در باب سقراط هر چه انسان سخن بگوید، در واقع، کم گفته است. سقراط فقط یک متفکر نبوده است که فقط در تاریخ فلسفه بخواهند از او نام ببرند; بلکه یک انسان به معناى واقع، بزرگ بوده است
در باب چهره ظاهرى سقراط گفته شده است که وى بسیار کریه المنظر و زشت بوده است، حتى مجسمه اى که از او باقى است و کمى بعد از وفات او این مجسمه را تراشیده اند و هنوز هم باقى است، این مجسمه یک انسان بسیار زشت را نشان مى دهد، یک انسان آبله رو با بینى فروکوفته و چشمان درشت و در عین
خسته از درد، خسته از جارویى که به زحمت کشیده ام روى تخت به عادت تازه ام ، به قطر، خودم را رها کرده ام.
چشمانم را مى بندم و اندکى لب هایم را از هم دور نگه مى دارم. انگار که بخواهم نسیم خنک ظهرگاه کولر را ببلعم.
سردرد اشک هایم را روان مى کند. به کابوس عجیبى که چند شب پیش دیده بودم فکر مى کنم.
اسبى افتاده کنار دیوارى لخت. اسبى که تمامى پوستش کنده شده بود و ماهیچه هایش مثل عکس کتاب هاى بدن شناسى خودنمایى مى کرد.
نزدیک تر مى شوم. زین به صورت عجیبى روى پوز
یانار 
هدف از رمان:هنجار شناسى،روایت واقعیت¬هاى زیر پوستى جامعه و پرداختن به سنت¬هاى پوسیده.خلاصه: دخترانى که با هزار امید ازدواج مى¬کنند تا از آنچه که هستند و در آن زندگى مى¬کنن رهایى پیدا کنند،اما دریغ از لحظه¬اى تنفس،دریغ از رویاهاى کودکانه و عاشقانه و دریغ از لحظه¬اى آرامش….زندگى پیش رویشان سخت¬تر از آنى بود که در تصورشان بود.آن¬قدر که دخترى را از نفس انداخته و دیگرى را به نفس زدن مى¬اندازد …. * امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشی چون لا
 پخش صوتی ترجمه مناجات شعبانیه
 با صدای مهدی کاروند
 
به نام خداوند بخشنده مهربان
خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و شنواى دعایم باش آنگاه که می خوانمت، و صدایم را بشنو گاهى که صدایت می کنم، و به من توجّه کن هنگامی که با تو مناجات می کنم، همانا به سوى تو گریختم، و در حال درماندگى و زارى در برابرت ایستادم، به پاداشى که نزد توست امیدوارم.
آنچه را که در درون دارم می دانى، از حاجتم خبر دارى، نهانم را می شناسى، کار بازگشت به آخرت و خانه اب
سوال: آیا کتاب مفاتیح الجنان معتبر است؟
پیش از پرداختن به جواب، توجه شما را به این خاطره از امام(ره) جلب مى کنیم که مرحوم حاج احمد آقا مى گفت: «من یک روزى مفاتیح الجنان را برداشتم به برخى از دعاها که رسیدم، براى من شک و تردید حاصل شد. رو کردم به امام(ره) و گفتم که آقا این چیزهایى که توى این مفاتیح الجنان است  درست است؟ یک وقت دیدم امام به من پرخاش کرد و گفت: احمد؛ یعنى، مرحوم شیخ عباس قمى دروغ مى گوید؟! به تو بگویم، مرحوم حاج شیخ عباس، به خود من گفت
سوال: آیا کتاب مفاتیح الجنان معتبر است؟
پیش از پرداختن به جواب، توجه شما را به این خاطره از امام(ره) جلب مى کنیم که مرحوم حاج احمد آقا مى گفت: «من یک روزى مفاتیح الجنان را برداشتم به برخى از دعاها که رسیدم، براى من شک و تردید حاصل شد. رو کردم به امام(ره) و گفتم که آقا این چیزهایى که توى این مفاتیح الجنان است  درست است؟ یک وقت دیدم امام به من پرخاش کرد و گفت: احمد؛ یعنى، مرحوم شیخ عباس قمى دروغ مى گوید؟! به تو بگویم، مرحوم حاج شیخ عباس، به خود من گفت
شهرى که در گوشه اى از آن خانه دارم، در حاشیه ى پایتخت است؛ شلوغ ترین شهر حاشیه اىِ پایتخت.
پایتخت را در نقشه ببین . در این دوره از زمان ، تهران پایتخت است. پایتختى کوچک پرامکانات شلوغ آلوده؛ آلوده به همه چیز.
در پایتخت سالها خاطره دارم. دانشگاهم آنجا بود ؛ شش سال تمام. دانشگاه تهران در مرکز شهر و شلوغى شهر. خیابانى پر از ماشین و آلودگى و کتاب. تمام کتابفروش ها را در این خیابان افقى بکار ، تاکسى هاى زرد را پراکنده کن در خیابان ، دانشگاه تهران را نی
شهرى که در گوشه اى از آن خانه دارم، در حاشیه ى پایتخت است؛ شلوغ ترین شهر حاشیه اىِ پایتخت.
پایتخت را در نقشه ببین . در این دوره از زمان ، تهران پایتخت است. پایتختى کوچک پرامکانات شلوغ آلوده؛ آلوده به همه چیز.
در پایتخت سالها خاطره دارم. دانشگاهم آنجا بود ؛ شش سال تمام. دانشگاه تهران در مرکز شهر و شلوغى شهر. خیابانى پر از ماشین و آلودگى و کتاب. تمام کتابفروش ها را در این خیابان افقى بکار ، تاکسى هاى زرد را پراکنده کن در خیابان ، دانشگاه تهران را نی
 
                                                                                              
برخى محقّقان، آموزه جهانِ پس از مرگ را از اختصاصات ادیان الهى دانسته‏اند که بشر به خودى خود نمى‏توانسته به وجود آن پى برد[1]؛ اما تحقیقات باستان‏شناسى از آثار به دست آمده از نخستین انسان‏هاى شناخته شده در زمین (نئاندرتال‏ها)[2] که غذا و ابزارهاى سنگى در مدفن مردگان قرار مى‏دادند، نشان مى‏دهد که آنان نیز به نوعى حیات جسمانى مرموز و نامعلوم براى مردگان قائل بو
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه سیاست وارد شود و یک رجل سیاسى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، سیاست را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه سیاست کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد سیاسى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز سیاسى است، گرچه در عمل سیاسى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
22حدیث در معرفت نفس روایت کرده که در ذیل ذکر مى شود:

١ -
الکیس من عرف نفسه و اخلص اعماله
؛ زیرک کسى است که خود را شناخت و اعمالش را (براى خدا) خالص گردانید.

٢ -
المعرفه بالنفس انفع المعرفتین؛
خودشناسى سودمندترین دو شناخت است.

مترجم گوید: علامه طباطبائى در المیزان مى فرماید:
ظاهرا مراد آن جناب از دو معرفت، معرفت به آیات انفسى و آیات آفاتى است که
خداى تعالى فرموده:

(
سنریهم ایاتنا فى الافاق و فى انفسهم حتى یتبین لهم انه الحق اولم یکف بربک انه على
تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word




دسته بندی
فلسفه و منطق

فرمت فایل
doc

حجم فایل
60 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
64

توضیحات :
فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word.
بخشی از متن :
مقدمه مفهوم «شهود» (1) را مى‏توان در زمینه‏هاى مختلف بررسى کرد. این مفهوم، در فلسفه جایگاهى رفیع داشته و در تقسیمات اولیه وجود، مباحث علم و عالم و معلوم، شناخت‏شناسى و ه
تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word




دسته بندی
فلسفه و منطق

فرمت فایل
doc

حجم فایل
60 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
64

توضیحات :
فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word.
بخشی از متن :
مقدمه مفهوم «شهود» (1) را مى‏توان در زمینه‏هاى مختلف بررسى کرد. این مفهوم، در فلسفه جایگاهى رفیع داشته و در تقسیمات اولیه وجود، مباحث علم و عالم و معلوم، شناخت‏شناسى و ه
1 - خداشناسى 2 - یاد خدا 3 - رابطه با خدا 4 - قرآن 5 - پیامبر 6 - ائمه 7 - نماز 8 - روزه 9 - امر به معروف 10 - جهاد 11 - توکل 12 - دعا 13 - شکر 14 - تقوا 15 - نیت 16 - دانش 17 - نادانى 18 - عقل 19 - مکارم الاخلاق 20 - اخلاق 21 - وفاى به عهد 22 - گذشت 23 - راستگویى 24 - دروغگویى 25 - گشاده رویى 
26 - حیا 27 - مدارا 28 - انصاف 29 - دوستى 30 - مشورت 31 - شجاعت 32 - بردبارى 33 - خشم 34 - مردانگى 35 - سخاوت 36 - اسراف 37 - قناعت 38 - حرص 39 - رحم 40 - غبطه 41 - حسد 42 - امانتدارى 43 - اصلاح بین مردم 44 - تشکر ا
ح
حدیث (1) امام رضا علیه السلام فرمودند:
 تزاوَرُوا تحـابـوا و تصـافحُـوا و لا تحـاشمـوا؛
به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید.
(بحارالانوار،ج78،ص 347)
حدیث (2) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:
من اصعد الی الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل الیه افضل مصلحته؛
 کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.
(بحار الانوار ، ج 70، ص 249 )
حدی
0 - مقدمه 1 - خداشناسى 2 - یاد خدا 3 - رابطه با خدا 4 - قرآن 5 - پیامبر 6 - ائمه 7 - نماز 8 - روزه 9 - امر به معروف 10 - جهاد 11 - توکل 12 - دعا 13 - شکر 14 - تقوا 15 - نیت 16 - دانش 17 - نادانى 18 - عقل 19 - مکارم الاخلاق 20 - اخلاق 21 - وفاى به عهد 22 - گذشت 23 - راستگویى 24 - دروغگویى 25 - گشاده رویى 
26 - حیا 27 - مدارا 28 - انصاف 29 - دوستى 30 - مشورت 31 - شجاعت 32 - بردبارى 33 - خشم 34 - مردانگى 35 - سخاوت 36 - اسراف 37 - قناعت 38 - حرص 39 - رحم 40 - غبطه 41 - حسد 42 - امانتدارى 43 - اصلاح بین مردم 44
1 - خداشناسى 2 - یاد خدا 3 - رابطه با خدا 4 - قرآن 5 - پیامبر 6 - ائمه 7 - نماز 8 - روزه 9 - امر به معروف 10 - جهاد 11 - توکل 12 - دعا 13 - شکر 14 - تقوا 15 - نیت 16 - دانش 17 - نادانى 18 - عقل 19 - مکارم الاخلاق 20 - اخلاق 21 - وفاى به عهد 22 - گذشت 23 - راستگویى 24 - دروغگویى 25 - گشاده رویى

26 - حیا 27 - مدارا 28 - انصاف 29 - دوستى 30 - مشورت 31 - شجاعت 32 - بردبارى 33 - خشم 34 - مردانگى 35 - سخاوت 36 - اسراف 37 - قناعت 38 - حرص 39 - رحم 40 - غبطه 41 - حسد 42 - امانتدارى 43 - اصلاح بین مردم 44 - تشکر از مردم 45 - نصیحت 46 - تواضع
ارسطو در سال 384 قبل از میلاد به دنیا آمد و در سال 322 قبل از میلاد هم از دنیا رفت، در واقع، یک عمر 62 ساله داشته، و عمر زیادى نکرده است. در سنّ 17 سالگى وارد آکادمى افلاطون شده است، یعنى در سال 367 قبل از میلاد، و انصافاً بسیار هم به افلاطون از لحاظ عاطفى علاقه مند بود، اما از لحاظ فکرى بسیار از افلاطون دور بوده است.این یکى از موارد استثنایى در تاریخ فلسفه است که کسى با آراء ونظرات استاد خود مخالفت داشته باشد ولى عمیقاً به او علاقه مند باشد و او را دو
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه سیاست وارد شود و یک رجل سیاسى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، سیاست را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه سیاست کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد سیاسى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز سیاسى است، گرچه در عمل سیاسى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
0 - مقدمه 1 - خداشناسى 2 - یاد خدا 3 - رابطه با خدا 4 - قرآن 5 - پیامبر 6 - ائمه 7 - نماز 8 - روزه 9 - امر به معروف 10 - جهاد 11 - توکل 12 - دعا 13 - شکر 14 - تقوا 15 - نیت 16 - دانش 17 - نادانى 18 - عقل 19 - مکارم الاخلاق 20 - اخلاق 21 - وفاى به عهد 22 - گذشت 23 - راستگویى 24 - دروغگویى 25 - گشاده رویى

26 - حیا 27 - مدارا 28 - انصاف 29 - دوستى 30 - مشورت 31 - شجاعت 32 - بردبارى 33 - خشم 34 - مردانگى 35 - سخاوت 36 - اسراف 37 - قناعت 38 - حرص 39 - رحم 40 - غبطه 41 - حسد 42 - امانتدارى 43 - اصلاح بین مردم 44 - تشکر از مردم 45 - نصیحت
بسم الله الرحمن الرحیم 
 «فَرِیقًا هَدَى وَفَرِیقًا حَقَّ عَلَیْهِمُ الضَّلَالَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَیَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُون»(اعراف 30)فرقه‌اى را هدایت کرده و فرقه‌اى گمراهى را در خورند. اینان شیطانها را به جاى خدا به دوستى گرفتند و مى‌پندارند که هدایت‌یافته‌اند. 
 پاسخ به شبهه پاسخ به منصور هاشمی در باب لزوم احترام به اصحاب پیامبر 
 منصور هاشمی که در کتاب خود بازگشت به ا
پاورپوینت دریاچه ولشت
پاورپوینت دریاچه ولشت دارای 23 اسلاید (ویژه رشته های جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری) با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد




دسته بندی
جغرافیا

فرمت فایل
ppt

حجم فایل
3814 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
23

پاورپوینت دریاچه ولشت
 
پاورپوینت دریاچه ولشت دارای 23 اسلاید (ویژه رشته های جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری) با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.
 
فهرست مطالب     : 
معرفی دریاچه
سیره‌ی امام جعفر صادق (ع)
 
شخصیت
امام صادق(ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که افزون بر شیعیان، عالمان و
عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی
ایشان را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند. در ادامه روایاتی از سیره ی
امام صادق(ع) را می‌خوانیم.
فضیلت میهمان بر میزبان
محمّد بن قیس حکایت کند:
روزى در محضر مبارک امام جعفر صادق علیه
السلام نام گروهى از مسلمانان به میان آمد و من گفتم: سوگند به خدا، من شب
ها شام نم
خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و شنواى دعایم باش آنگاه که می ‏خوانمت، و صدایم را بشنو گاهى که صدایت می کنم، و به من توجّه کن هنگامی که با تو مناجات می ‏نمایم، همانا به سوى تو گریختم، و در حال درماندگى و زارى در برابرت ایستادم، پاداشى را که نزد توست امیدوارم، آنچه را که در درون دارم می ‏دانى، بر حاجتم خبر دارى، نهانم را می شناسى، کار بازگشت به آخرت و خانه ابدی ‏ام بر تو پوشیده نیست، و آنچه که می خواهم به زبان‏ آرم، و خواهش خویش را ب
مرگ ارسطو در قرن چهارم قبل از میلاد بوده است. دوره یونان قدیم، از مرگ ارسطو تا قرن چهارم میلادى است، این دوران را که حدود هشت قرن طول کشید، دوران «هلنیزم» Helenism  می نامند. دوران هلنیزم، یعنى فاصله میان مرگ ارسطو و آغاز قرون وسطى. قرن چهارم میلادى را دوران یونانیگرى یا یونانى مآبى نیز نامیده اند.
نخستین ویژگى دوران هلنیزم، در واقع نوعى بازگشت به تعلیمات سقراط است. یعنى نوعى عدول از ارسطو و افلاطون و بازگشت به استاد اینها که سقراط مى باشد.
آنچه
آغاز معماری ایران به چه دوره ای بر می
گردد؟
- ایرانیان به لحاظ شرایط اقلیمی ویژه
کشور اغلب برای ساخت بناها از مصالح و مواد مقاوم بهره می گرفتند و بر همین اساس
در زمینه ساخت بناها تبحر کافی پیدا کردند و به سرعت توانستند به هنر معماری در
معنای واقعی آن دسترسی پیدا کنند. چنانچه آثار و ابنیه تاریخی به جای مانده از
تاریخ کهن ایران مانند چغازنبیل نشانی از این حکایت است. همچنین در دوره های پارتی
و ساسانی سبک و سیاق معماری سنگی به شناخت بهتر مواد و سا
برنامه
گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران تقدیم میکند.
**********************************************
به افق آفتاب
************************************************
به نام ِ خدایی که تنها او پناه ِ ماست.
***********************************************
 با عرض سلام و وقت بخیر در آستانه اذان ظهر ، همراه ِ شما عزیزان هستیم.
************************************************
امروز وقتی توی ِ آینه نگاه میکردم با خودم گفتم ، آینه چه رفیق ِ با صداقتیه، چون همه چی رُ همون جور که هست نشون میده.
با خودم فکر کردم چقدر خوبه که آدم توی ِ زندگیش ی
برنامه
گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران تقدیم میکند.
**********************************************
به افق آفتاب
************************************************
به نام ِ خدایی که تنها او پناه ِ ماست.
***********************************************
 با عرض سلام و وقت بخیر در آستانه اذان ظهر ، همراه ِ شما عزیزان هستیم.
************************************************
امروز وقتی توی ِ آینه نگاه میکردم با خودم گفتم ، آینه چه رفیق ِ با صداقتیه، چون همه چی رُ همون جور که هست نشون میده.
با خودم فکر کردم چقدر خوبه که آدم توی ِ زندگیش ی
راه ما؛ راه علی: توضیح دامنه: چندنکته از نامه‌ی امیرالمؤمنین امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) : این نامه، زمانی‌ صادر شد که امیرالمؤمنین (ع) در سال 38 هجرى از جنگ صفین بازمى‏‌گشت و به سرزمین «حاضرین» رسیده بود. من در این پست، به صورت فشرده، فقط به گوشه‌هایی از این نامه‌‌ی تکان‌دهنده -که سی بند است- اشاره می‌کنم. در واقع از لابه‌لای نامه، نکاتی را برگزیدم تا خوانندگان شریف با اندکی وقت‌گذاشتن برای خواندن آن، به محتوای ژرف نامه، آشنایی فور
    
      دخترکی راه راه قسمت اول . 

ادما تو زندگی در برخورد با دیگران رفتار و اخلاقهای متفاوتی از خودشون نشون می دن و به نوعی با محیط اطراف و اتفاقات پیرامونشون ارتباط بر قرار می كنن در واقعه هر كس اخلاق خاص خودشو داره
مثلا بعضیا می تونن خیلی خشك و جدی باشن مثل بابای خدابیامرزم انقدر خشك و جدی كه اگه یه شب با كمربند به جون مادربد بختم نمی یوفتاد شام از گلوش پایین نمی رفت
و یا خیلی شوخ طبع و بذله گو.............. مثل اقای كیهانی دربون شركت
حرافترین
مراد از قرون وسطى از قرن چهارم میلادى تا اواسط قرن پانزدهم یعنى 1453 م است. در قرن چهارم، امپراطور روم کنستانتین که مردى بت پرست بود، مسیحى شد و از شمشیر خویش براى رواج مسیحیت استفاده فراوان کرد. با مسیحى شدن او قرون وسطى شروع مى شود و با سقوط روم یعنى آسیاى صغیر قرون وسطى تمام مى شود. (حدود یازده قرن).شروع قرون وسطى از حدود دویست سال قبل از تولد حضرت رسول(ص) شروع مى شود و تا حدود اواخر حمله مغول به ایران ادامه پیدا مى کند و طبعاً قرن هاى سوم و چهار
من خودم که پستم و حس غرور دارم فک کنم بقیه هم غرور دارن،چکنم تا از این بدبختی و سؤظن نجات یابم؟تشکر
پرسشگر گرامی جهت دریافت پاسخ به نکات زیر توجه نمایید :الف ) غرورغرور به دو نوع است :۱ . غرور منفی( صفت ناپسند ) ۲ . غرور مثبت (عزت نفس )۱ . غرور منفی ( صفت ناپسند )غرور به معنی فریفتگی به داشته ها و جذابیت های غیر حقیقی و علائق دنیوی است که باعث می شود انسان از یاد خدا غافل شود و معنویت و سرمایه های حقیقی سعادت خود را فراموش نماید و در نتیجه آن به انواع ب
سلامببخشیدعلاج حتمی و ریشه کن کننده غرور چیه؟من خودم که پستم و حس غرور دارم فک کنم بقیه هم غرور دارن،چکنم تا از این بدبختی و سؤظن نجات یابم؟تشکر
پرسشگر گرامی جهت دریافت پاسخ به نکات زیر توجه نمایید :الف ) غرورغرور به دو نوع است :۱ . غرور منفی( صفت ناپسند ) ۲ . غرور مثبت (عزت نفس )۱ . غرور منفی ( صفت ناپسند )غرور به معنی فریفتگی به داشته ها و جذابیت های غیر حقیقی و علائق دنیوی است که باعث می شود انسان از یاد خدا غافل شود و معنویت و سرمایه های حقیقی سعا
 
اخلاق و کردار امام رضا علیه السلامابراهیم بن عباس مى گوید: من هرگز ندیدم حضرت رضا(ع) به کسى ظلم کند یا سخن کسى را قطع نماید یا حاجت کسى را در صورت قدرت رد کند یا در مجلسى پاهاى خود را دراز کند یا به نشانه بى احترامى نسبت به کسى، تکیه دهد یا بنده‏ هاى خود را ناسزا گوید یا آب دهان خود را بیرون بریزد یا صدایش را به قهقهه بلند کند؛ بلکه خنده آن حضرت تبسّم بود.
وقتى براى آن حضرت سفره مى ‏انداختند، تمام بندگان و خدمتگزاران خود، حتى دربانان و چوپانها
 
 
سلامیک نفر هست که اهل دین و اهل بیت نبوده ولی اربعین کربلا رفته و تصمیم گرفته به سمت تقوا حرکت کنهمیخواستم ازتون کمک بگیرم از کجا شروع کنم به صحبت باهاش و چیارو بگم که بتونه موفق باشه و بیاد به این سمتشخص مورد نظر دختر است و محجبه هم نیست و میگه از پوششم راضیم.
پرسشگر گرامی ، مهمترین چیزهایی که در ابتدا لازم است با ایشان صحبت کنید تا نهادینه شود. اول نماز است و دوم معرفت و محبت ائمه اطهار است. و سوم حجاب است. ابتدا سعی کنید نمازخوان شود و اهم
مطلب زیر تقسیم بندی مشخص است از ادبیاتی غنی هندو که مملو از عناصر و اجزا و نماد ها و الوان  گوناگون و متعدد است و هر کدام از این المان ها در شاکله فرهنگ شرق موثّر و متاثّر بوده است
این محتوا خلاصه ایست از مقاله ای با مشخصات زیر:
موحدیان عطار، علی / متون دینی هندو /  ادیان، مذاهب و عرفان :: هفت آسمان :: بهار 1384 ، سال هفتم - شماره 25
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/138461
 
متون هندویی
متون هندویی درون مایه دین هندویى را مى سازد. کسى که بخواهد آیین هندو را بشن
نقد و بررسی matrix
جلوه های ویژه 10، فیلمنامه صفر! فیلمی بسیار جذاب و پیچیده، با ابر انسانهایی میتوانند خود را غیب کنند و به شکلهای مختلف دربیاورند. بی تردید ماتریکس را میتوان تحولی در هنرهای تصویری و فیلمهای علمی تخیلی دانست؛ بطوریکه تریلر پیش از اکرانش هوش از سر بسیاری به خصوص نوجوانان برد. از سویی دیگر فیلم با زبانی گیج کننده و تقریباً بی سر و ته ، مفاهیم فلسفی و باورهای مذهبی ای به چالش میکشد که میتواند برای جوانان و علاقه مندان به این گونه م
 
در پاسخ به این سوال توجه به چند نکته لازم است:یک. پیشینه تعدد زوجاتچند همسرى ریشه اى کهن در میان جوامع مختلف بشرى و ادیان پیش از اسلام دارد۱. ابتکار اسلام در این باره، این است که آن را محدود ساخت و شرایط سنگینى از جهت اخلاقى، اقتصادى و ... بر آن حاکم کرد و بدون تحقّق آن شرایط، چند زنى را غیرمجاز اعلام نمود.دو. چرایى چندهمسرىدر رابطه با چرایى چندزنى، علل مختلفى ذکر شده که به جهت اختصار به دو عامل اشاره مى شود:۱. فزونى زنان آماده ازدواج بر مردان؛
1-
نصیحت از سر اخلاص
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ مَنْ نَصَحَ
لِلَّهِ وَ أَخَذَ قَوْلَهُ دَلِیلًا
هُدِیَ لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ‏ وَ
وَفَّقَهُ اللَّهُ لِلرَّشَادِ وَ
سَدَّدَهُ لِلْحُسْنَى فَإِنَّ جَارَ
اللَّهِ آمِنٌ مَحْفُوظٌ وَ عَدُوَّهُ
خَائِفٌ مَخْذُولٌ فَاحْتَرِسُوا مِنَ
اللَّهِ بِکَثْرَةِ ِ الذِّکْر
هان اى
مردم! کسى که براى خدا نصیحت کند و
کلام خدا را راهنماى خود گیرد، به
راهى پایدار رهنمون شود و خداوند او
را به رشد و هدایت موفّق س
 
 
مجموعه: زندگینامه بزرگان دینی

 
 
امام حسن (ع ) فرزند امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .
 
ولادت
 
امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود که خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى کرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - که یک در
 
سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی
 
 
امام حسن (ع ) فرزند ارشد امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .
 
 
ولادت
 
امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود که خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى کرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - که یک
سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی

امام حسن (ع ) فرزند ارشد امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .
 

ولادت
 
امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال
سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود که خداوند متعال به
خانواده على و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او
را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او
گوسفندى قربانى کرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - که یک در
 
 
 
یکی ازدلائل وقوع  حادثه ی جانسوز عاشورا عدم آگاهی و فقدان بینش مردم در باور هایشان ویا در واقع  توهم دانایی آنها و بسیاری از نخبگان  آن زمان بود.
فقربینش و ظاهرگرائی وقشریگری در درک دینداری و زمان ناشناسی مردم ، ناشی از عدم آموزش و فقدان آشنایی و تربیت درست  آنان درحوزه ی فهم دینی بود.که باعث عقیم ماندن باورها وآموزه های دینی خواهد گردید
 امام زین العابدین (ع). پس از واقعه ی جانگداز عاشورا  مصمم شدند تا مردم را به حقوق شان درقبال خدا و خ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها